Renato Usatîi propune soluţii pentru criza de la Căile Ferate din Moldova

Situația din ultimii ani de la Caile Ferate ale Moldovei rămâne neschimbată în pofida restructurării întreprinderii și a modernizării trenurilor interurbane. Spălarea de fonduri și contrabanda sunt doar unele probleme ale CFM. Oamenii de afaceri vin cu soluții pentru rezolvarea acestei crize de la întreprindere, transmite postul TV7.

În opinia omului de afaceri, Renato Usatîi, situația de la Căile Ferate ale Moldovei este una precară şi că soluția pentru depășirea crizei ar fi privatizarea întreprinderii.

“Este unica soluție! Dar privatizarea nu este cea mai reușită variantă pentru Calea Ferată a Moldovei. Compania care va veni pe piață să investească și care nu are experiență în domeniul transportării pasagerilor ci în transportarea mărfurilor, nu va face față cerințelor. Asemenea unui campion olimpic care cu tot dinadinsul vrea să devină antrenor”, a declat pentru TV 7 Renato Usatii.

La fel omul de afaceri a specificat, ca autorităţile trebuie să vândă întreprinderea unor companii competente.
Solicitat să spună cine în opinia sa ar fi potenţialul investitor, Renato Usatîi a declarat următoarele: “Nu fac publicitate Căilor Ferate rusești, dar în viziunea mea, astăzi, Căile Ferate din Rusia este singura corporație capabilă să investească și să reanimeze în întregime Căile Ferate ale Moldovei. “

Potrivit lui Renato Usatîi, “este important ca reorganizarea Căii Ferate să meargă pe calea transmiterii activităţii sale în concesiune”. “Aici este important de menţionat că aceasta presupune că obiectele de infrastructură feroviară se păstrează în proprietate publică și, prin urmare, la sfârșitul perioadei de concesiune statul rămâne proprietarul unei infrastructuri modernizate”, a precizat omul de afaceri.

În altă ordine de idei Usatîi a declarant că modernizarea trenurilor interurbane în România n-a fost cea mai reușită ideie a fostei conduceri de la Ministerul Transporturilor. “Consider că cele 2,5 milioane euro investite în renovarea trenurilor ar fi fost mai bine mai bine să fie alocați ca o tranșă la întreprinderile constructoare de mașini din Riga și Rusia. Sigur cine va prezenta cea mai convenabilă ofertă. Dacă un tren nou costă 6-7 milioane euro, de ce au riscat să intre într-o loterie de 2,5 milioane euro pentru a reînova trenurilor vechi și apoi să ne trezim cu surprize în urma acestor renovări”, a spus Renato Usatîi.

Omul de afaceri a mai adăugat că problema corupției care există și a existat la această întreprindere de stat trebuie eradicată în alt mod.

Ministerul Transporturilor a lansat strategia de transport și logistică pentru anii 2013-2022, în care este specificată modernizarea Căilor Ferate ale Moldovei. În baza acesteia vor fi reabilitate caile ferate și reînoit parcul eșalonelor de vagoane și a locomotivelor.


  1. 01.03.2014 at 17:20

    Суперский пост! Блог уже в ридере )

Comenteaza


*