CANDIDAȚI PARTIDUL NOSTRU 2023

CANDIDAȚI PARTIDUL NOSTRU 2023

Municipiul Chișinău

1. Denis Șova, economist

Este licențiat în economie, contabilitate și audit. A absolvit Academia de Studii Economice din Moldova. În prezent, își continuă studiile de master la Universitatea Tehnică a Moldovei, specializarea: tehnologii de fabricare și prelucrare, profil oenologie, enoturism și piețe vitivinicole. Denis Șova a activat peste două decenii la Combinatul de Vinuri „Cricova” SA, trecând prin toate treptele profesionale și ocupând diverse funcții: expeditor,  agent de vânzări, depozitar, manager marketing, contabil, director adjunct și director general. Este singurul director general al acestei întreprinderi legendare care a ajuns în funcția de conducător în urma unui concurs public. De-a lungul experienței sale profesionale, Denis Șova a condus și alte companii private. De asemenea, a deținut funcția electivă de consilier al orașului natal Cricova din municipiul Chișinău. Denis Șova are 42 de ani, este căsătorit și are doi copii.

2. Valerian Vartic, inginer de dirijare a traficului aerian

Este inginer de dirijare a traficului aerian, are 73 de ani și o carieră impresionantă în palmaresul profesional. Și-a făcut studiile în instituții de învățământ superior prestigioase de profil: Escadrila Comună de Aviație Civilă din Krasnodar; Școala tehnică a aviației civile din Riga; Academia Aviației Civile din Sankt Petersburg. În perioada anilor 1994 – 2010, Valerian Vartic a  fost director general al Întreprinderii de Stat „Moldatsa”. Ulterior, timp de patru ani, și-a continuat activitatea la aceeași instituție, fiind consilier al administratorului întreprinderii. De-a lungul carierei sale, pe lângă dirijarea traficului aerian și coordonarea activității cu forțele militare antiaeriene, Valerian Vartic s-a implicat activ în dezvoltarea rețelei rutelor aeriene și menținerea nivelului de siguranță a zborurilor conform cerințelor internaționale. Printre obligațiunile profesionale ale lui Valerian Vartic a figurat inclusiv coordonarea cu organizațiile internaționale care reglementează domeniul aero-navigației – ICAO, Eurocontrol, CANSO, IATA etc. Astfel, experiența profesională a lui Valerian Vartic a contribuit la dezvoltarea mai multor calități, printre care spiritul de lider, abilitățile de management al echipei, simțul responsabilității și perseverența.

3. Andrei Timuș, economist

Andrei Timuș a absolvit Facultatea de Finanțe și Credit a Academiei de Studii Economice a Moldovei, precum și Facultatea Economia Mondială a Academiei Diplomatice a Ministerului Afacerilor Externe al Federației Ruse. De asemenea, Andrei Timuș a făcut și studiile de doctorat la Institutul Național de Cercetări Economice al Republicii Moldova. Cunoștințele teoretice le-a pus în practică în cadrul activității sale în funcția de șef al Secției de dezvoltare a antreprenoriatului și promovarea investițiilor a Direcției generale economie, comerț și turism a Consiliului Municipal Chișinău. Andrei Timuș deține cunoștințe necesare pentru dezvoltarea economiei și atragerea investițiilor în capitală și în localitățile din suburbii.

4. Igor Pohila, avocat

Igor Pohila a absolvit facultățile de drept și de istorie ale Universității de Stat din Moldova. De asemenea, acesta și-a făcut studiile în Canada, la prestigioasa Université du Québec à Montréal. A fost Prim secretar în Reprezentanța permanentă a Republicii Moldova pe lângă Consiliul Europei, iar, în prezent, este un avocat de succes. În activitatea sa profesională, Igor Pohila se bazează exclusiv pe principii profesionale și deontologice, întâi de toate – respectarea normelor legale, a drepturilor și libertăților omului.

5. Alexandr Arabadji, inginer

Alexandr Arabadji a absolvit Facultatea de Urbanism și Arhitectură a Universității Tehnice din Moldova, specializându-se în domeniul sistemelor de alimentare cu gaze și căldură. În prezent, el este șeful Secției monitoring tehnic, protecție și prevenire a SA „Moldovagaz”. Pe lângă cunoștințele în domeniul tehnic, competența și experiența acumulatyă, Alexandr Arabadji are abilități de a conduce o echipă eficientă, capabilă să obțină rezultate.

6. Olesea Vîrtosu, economist, jurist

Olesea Vîrtosu a absolvit Facultatea de Economie, Finanțe și Contabilitatea Firmei a Academiei de Studii Economice a Moldovei. De asemenea, aceasta deține o diplomă de master în drept constituțional și instituții politice, obținută la Academia de Administrare Publică. Olesea Vîrtosu are o experiență profesională de mai bine de 15 ani și, în prezent, este vicedirectorul unei companii private. Ca și mulți alți colegi va reprezenta în Consiliul Municipal Chișinăul mediul de afaceri.

7 Liudmila Dulchevici, profesoară

Liudmila Dulchevici este profesoară și a absolvit Universitatea Pedagogică din Tiraspol. În prezent, este director adjunct al Colegiului Internațional de Administrare și Business. De-a lungul carierei sale, Liudmila Dulchevici s-a axat pe educația tinerei generației și a contribuit la dezvoltarea viitorului țării, promovând valori intelectuale și umane adevărate. Este determinată să apere, în cunoștință de cauză, interesele pedagogilor, elevilor în CMC.

8. Tatiana Tomacu, jurist, economist

Tatiana Tomacu a absolvit Academia de drept din Odesa și are o diplomă de master în domeniul administrării afacerilor, obținută la Institutul Internațional de Management. În prezent, activează în calitate de contabil-șef la AO „Medlife” și în calitate de economist la IMSP Spitalul Clinic Municipal nr. 4. Experiența sa profesională a arătat că o bună gestionare financiară oferă drept rezultat eficiență și calitate și este indispensabilă pentru funcționarea eficientă a unei instituții publice de importanță.

9. Maria Apostol, economist

Maria Apostol a absolvit Facultatea de relații economice internaționale a Universității Tehnice din Moldova. În prezent, aceasta activează la o companie privată. Totodată, Maria Apostol este și fondatoarea Asociației de părinți „Asterisc”. Astfel, ea contribuie la implicarea părinților în procesul educațional al copiilor. De mai multe ori a demonstrat că poate fi vocea părinților în dialog cu autoritățile. Va putea fi vocea lor și în Consiliul municipal!

10. Ivan Ceropita, economist, evaluator imobiliar

Ivan Ceropita are diplome de licență și de masterat în domeniul economiei. În prezent, activează în calitate de evaluator al bunurilor imobile într-o companie prosperă din țară. Are 33 de ani și își dorește să contribuie, prin intermediul cunoștințelor sale, la dezvoltarea unei localități cu un plan urbanistic accesibil tuturor cetățenilor.

11. Rodion Chesov, inginer

Rodion Chesov este un tânăr de 30 de ani, care a investit timp și efort în studiile sale și formarea profesională. Acesta a absolvit Facultatea de Inginerie și Telecomunicații a Universității Tehnice din Moldova. De asemenea, Rodion Chesov deține două diplome de master – management în telecomunicații și inginerie în biomedicină. Mai mult, tânărul este și mediator licențiat de Ministerul Justiției. În prezent, activează în calitate de inginer biomedical la o companie privară.

12. Alexandru Grigorjevschi, antreprenor

Alexandru Grigorjevschi este licențiat în drept și în relații economice internaționale. Acesta mai are și o diplomă de master în domeniul juridic, obținută la Universitatea Liberă Internațională din Moldova. Cunoștințele teoretice pe care le deține le pune în practică în sfera businessului. În prezent, Alexandru Grigorjevschi este conduce o companie privată și este membru al Consiliului de administrație al „Floare Carpet” – lider în producerea covoarelor din Republica Moldova.

13. Viorica Stanciu, profesoare

Viorica Stanciu a dedicat peste 26 de ani educației tinerei generații. În prezent, ea este învățătoare la Liceul Teoretic „Ion Creangă” din capitală. Viorica Stanciu a absolvit Universitatea „Ion Creangă”, este licențiată în pedagogie în învățământul primar și are titlul de master în managementul educației. Are cunoștințe și experiența profesională necesară, de aceea a decis să candideze pentru Consiliul Municipal Chișinău unde să promoveze proiecte inteligente, împreună cu toți colegii din fracțiunea Partidului Nostru.

14. Igor Breazu, antreprenor

Igor Breazu este antreprenor și, în prezent, dezvoltă o afacere. Acesta este jurist, având diplome de licență și de masterat la Universitatea de Studii Europene. Astfel, cumulează cunoștințele pe care le are în domeniul de business și cel juridic, pentru a obține rezultate pe care le așteaptă colegii, partenerii și el însăși!

15. Oleg Rusu, inspector de mediu

Oleg Rusu a absolvit Facultatea de Ecologie și Protecția Mediului la Universitatea de Stat din Moldova. Anterior, el a activat în calitate de inspector la Agenția ecologică din Chișinău și în Direcția geologică din cadrul Inspectoratului Ecologic de Stat. Datorită experienței sale profesionale, Oleg Rusu a câștigat concursul pentru funcția de șef adjunct al Direcției control geologic de stat din cadrul Agenției pentru Geologie și Resurse Minerale a Ministerului Mediului. În prezent, Oleg Rusu este antreprenor, însă ecologia și protecția mediului rămâne o pasiune a sa. Problema mediului în capitală și în suburbii necesită o nouă abordare. Iar Partidul Nostru are oameni profesioniști în domeniu!

16. Aliona Cebanu, expert în construcții

Aliona Cebanu este expert în evaluarea construcțiilor și partajarea bunurilor imobiliare. Aceasta și-a făcut studiile la Facultatea de Cadastru și Drept a Universității Agrare din Moldova. În prezent, Aliona Cebanu activează în calitate de evaluator în cadrul unei companii private. Locuitorii orașului deseori se confruntă cu probleme în domeniul cadastrului din simplul motiv că nu li se oferă informații veridice privind cadrul normativ și regulator din domeniu. Aliona Cebanu vrea să schimbe lucrurile – oamenii trebuie ajutați să-și protejeze interesele legitime!

17. Alexandru Beleuța, psiholog

Alexandru Beleuța este licențiat în psihologie și a făcut masterul la Academia de Administrare Publică. În prezent, acesta este project-manager la o companie privată și, anterior, a activat în Direcția generală locativ comunală. Alexandru Beleuța știe că un manager de succes trebuie să își cunoască foarte bine echipa pe care o conduce, iar studiile pe care le are în domeniul psihologiei îi sunt utile în activitatea sa profesională. Este convins că decizia de a se alătura echipei Partidului Nostru a fost una justă, or, aici nu e loc de interese obscure și de metode necinstite.

18. Maria Carp, filolog

Maria Carp este o tânără de 26 de ani, care a ales să-și facă studiile peste hotare și să beneficieze de o experiență deosebită. Ea a studiat la Universitatea din Verona, Italia. Ulterior, ea a activat în calitate de traducător la un spital din aceeași localitate. Maria Carp își dorește să implementeze cunoștințele acumulate în Republica Moldova, pentru a contribui la dezvoltarea țării. Este pasionată de muzică, literatura universală, călătorii și împărtășește filosofia partidului din care face partea – cea a adevărului!

19. Alexandru Cosarciuc, economist

La cei 30 de ani, Alexandru Cosarciuc a acumulat o experiență considerabilă în domeniul economiei și al finanțelor. Acesta a activat la trei bănci comerciale, în calitate de consilier operațional sau manager principal în direcția relații externe. De asemenea, Alexandru Cosarciuc a fost director adjunct al unei companii private. Acesta a absolvit Facultatea de Finanțe și Bănci a Academiei de Studii Economice a Moldovei. Este convins că principiul de bază în buna gestionare a banilor publice, fie într-o companie de stat sau în administrația publică centrală ori locală,  este transparența!

20. Irina Șova, profesoară

Irina Șova este profesoară de istorie și de educație pentru societate la Liceul Teoretic „Academia Copiilor”. A deținut funcția de prodecan al Facultății de Drept a Universității Slavone. Are studii de licență și de masterat obținute la Academia „Ștefan cel Mare”. Este doctorandă în drept la Academia de Științe a Moldovei. O societate educată este o forță care nu poate fi manipulată, este crezul Irinei Șova.

21. Dumitru Siceac, manager

Dumitru Siceac și-a cultivat calități manageriale încă din anii de școală. Iar  la Școala internațională de business a obținut și cunoștințele academice necesare. Profesia de manager ajută la atingerea obiectivelor, la repartizarea corectă a timpului și a resurselor și la asigurarea premiselor pentru creșterea economică. Dmitri Siceac este încrezător că aptitudinile și studiile manageriale   sunt importante în toate domeniile și vor fi solicitate și în Consiliul Municipal Chișinău.

22. Alexandru Vicol, silvicultor

Alexandru Vicol este pasionat de silvicultură. Acesta a studiat la Universitatea Agrară din Moldova și are diplome de licență și de master în acest domeniu. În prezent, Alexandru Vicol activează la Întreprinderea Municipală „Spații Verzi”, având în gestiune sectorul Ciocana al capitalei. Zilnic, el are grijă ca orașul să fie unul îngrijit, iar locuitorii să se bucure de acest lucru. Este loc de mai bine în acest domeniu, însă pentru a schimba lucrurile este nevoie de un Consiliu Municipal competent.

23. Anastasia Dulchevici, marketolog

Anastasia Dulchevici a studiat la Institutul Internațional de Management IMI-NOVA, specializându-se în marketing și logistică. În prezent, ea activează la o companie privată. Anastasia Dulchevici, este o tânără ambițioasă și muncitoare, care vrea să contribuie la dezvoltarea societății. Iar Consiliul Municipal este o platformă de unde te poți face auzit, crede Anastasia Dulchevici.

24. Nicolae Lupașco, jurist, sportiv de performanță

Nicolae Lupașco este un sportiv care a obținut rezultate remarcabile în domeniul care îl pasionează. Acesta deține trei titluri de campion național kickboxing și vicecampion la Muay Thai. Pe lângă sport, este pasionat și de domeniul juridic. Nicolae Lupașco a absolvit Facultatea de Drept a Universității Libere Internaționale a Moldovei și este specialist în domeniul imobiliar. Sportul de performanță i-a modelat caracterul, studiile l-au făcut să disemineze adevărul de falsuri, iar echipa Partidului Nostru i-a oferit posibilitatea să-și manifeste aptitudinile pe plan politic.

25. Diana Zaharia, economist

Diana Zaharia are este licențiată în domeniul finanțe și bănci. Este o persoană activă. În prezent, ea activează în calitate de contabilă în cadrul Direcției Educație, Tineret și Sport din sectoarele Rîșcani și Ciocana. În același timp, ea este și director de proiecte la revista „Promo Plus”. Perseverența, tenacitatea, dorința de a afla lucruri noi o caracterizează pe candidata cu numărul 25 de pe lista Partidului Nostru pentru CMC.

26. Sergiu Bazaochi, jurist

Sergiu Bazaochi este licențiat în drept penal. Anterior, el a activat la Poliția de Frontieră, fiind inspector principal la Aeroportul Internațional Chișinău.  În prezent, s-a stabilit cu traiul în Franța, însă își dorește să revină în Republica Moldova și să devină consilier al municipiului Chișinău, pentru a se implica în soluționarea problemelor capitalei.

27. Victoria Cuciuc, profesor și traducător

Victoria Cuciuc  vorbește fluent trei limbi străine – engleza, franceza și spaniola. Dar nu este singura ei performanță! Este și pedagog talentat! În prezent, activează în calitate de profesor și traducător. Pe lângă asta, este manager coordonator la un birou de traduceri. Victoria Cuciuc a studiat limbi străine, precum și business și administrare la Universitatea de Stat din Moldova. De asemenea, ea a făcut masterul la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați. Cu fiecare limbă vorbită, ți se deschide câte o nouă ușă în viață și în carieră, crede Victoria Cuciuc.

28. Alexandru Doroșcenco, militar

Alexandru Doroșenco a activat în calitate de militar în Forțele Armate timp de 20 de ani și are gradul de locotenent colonel. Acesta și-a făcut studiile la Academia forțelor terestre din Lvov, precum și la Universitatea Națională de Apărare din București. Alexandru Doroșenco are și o pasiune – fotbalul. În prezent, el este fondatorul și administratorul echipei CSF Cricova.

29. Ludmila Cazacu, educator

Ludmila Cazacu a studiat la Universitatea de Stat din Tiraspol, specialitatea de zooveterinar. Dat fiind faptul că îi plac foarte mult copiii, a mai făcut o facultate – la Universitatea Pedagogică „Ion Creangă”. Ludmila Cazacu a activat la grădinița 179 din municipiul Chișinău, acolo unde a lucrat cu dedicație pentru a crește generații de copii educați și fericiți.

30. Eugeniu Berezovschi

Eugen Berezovschi a făcut studii în teologie, însă și-a ales o altă cale profesională. În prezent, el este manager de vânzări la o companie privată. Îi place să colaboreze cu oamenii și să obțină, lucrând în echipă, rezultate frumoase în viața profesională. Principialitatea, profesionalismul și experiența echipei au fost criteriile care l-au determinat să se alăture Partidului Nostru în Consiliul Municipal Chișinău.

1. Bambuleac Petru, Inginer

Bambuleac Petru, 29 ani, Inginer, Jurist-consultant, S.C. ,,INAMSTRO” S.R.L

2. Cazacu Liudmila, Pedagog

Cazacu Liudmila, 59 ani, Pedagog

3. Untilă Vladimir, Inginer

Untilă Vladimir, 62 ani, Inginer

4. Șendrea Svetlana, Merchandiser, Controlor-casier

Șendrea Svetlana, 29 ani, Merchandiser, Controlor-casier, ,,Ibriș TermoPlus” S.R. L.

5. Crudu Ion, Inginer constructor

Crudu Ion, 56 ani, Inginer constructor

Municipiul Bălți

Alexandr Petkov

Candidatul la funcția de Primar al mun.Bălți, Alexandr Petkov, a fost selectat de echipa Partidului Nostru pentru că bălțenii vor un om cinstit la conducerea orașului.

Anume el a fost cel care a deconspirat schemele criminale ascunse cu grijă de autorități în activitatea monopolistului gazelor SA Moldovagaz. Datorită acestor investigații, au devenit cunoscute fapte despre furturi de mai multe miliarde de dolari din banii consumatorilor de gaze.

Prin urmare, în calitate de primar, Alexandr Petkov dorește cât mai curând să obțină compensații pentru bălțeni pentru tarifele la gaze mărite ilegal.

Petkov este un om cu convingeri și principii sincere. De-a lungul vieții și carierei, a dovedit în repetate rânduri că este un integru și principial cetățean al Republicii Moldova. Și doar al Republicii Moldova.

Petkov nu deține alte cetățenii.

S-a născut la 27 noiembrie 1972 întru-n sat din sudul Moldovei, a absolvit Școala medie Nr.2 din Cimișlia. În 1994, a absolvit Facultatea de Istorie a Universității de Stat din Moldova, apoi Facultatea Științe Politice la Școala Națională de Studii Politice și Administrative din București.

Alexandr Petkov a fost Consilierul Președintelui Vladimir Voronin, apoi deputat din partea Partidului Comuniștilor, aflat atunci în opoziție.

În perioada activității sale în Parlament, Alexandr Petkov și-a câștigat reputația de legiuitor onest și decent, nu a fost niciodată implicat în acțiuni de corupție. Pe parcursul întregului său mandat, și-a păstrat reputația neschimbată. Mereu și-a declarat cinstit veniturile și proprietățile.

În perioada când Plahotniuc distrugea și mituia singura forță de opoziție din țară – Partidul Comuniștilor, Petkov a fost unul dintre puținii deputați care a respins toate încercările de a-l corupe și cumpăra, fiind ulterior exclus din PCRM, care a trecut sub controlul oligarhului.

În mod activ s-a opus deciziilor inadecvate de închidere a școlilor și de concediere a pedagogilor. Alături de locuitorii mai multor sate a ieșit la proteste în apărarea școlilor, elevilor și a pedagogilor.

Un loc aparte în biografia lui Alexandr Petkov î-l ocupă ura față de corupție.

A fost membru al mai multor comisii parlamentare de anchetă:

– în dosarul omorului lui Sorin Paciu în Rezervația naturală Pădurea Domnească, din 2013,  când a insistat și a obținut ca să fie făcute publice toate detaliile pe care funcționarii, judecătorii și procurorii lui Plahotniuc au încercat să le mușamalizeze;

– în cazul vânzării ilegale de arme de rachete către țări africane din 2012 de către Ministerul Apărării al Republicii Moldova.

Pe parcursul muncii sale în structurile de stat, Petkov s-a străduit să contribuie la crearea unui sistem de guvernare transparent și onest.

Până a fi înaintat în calitate de candidat la funcția de Primar al mun.Bălți, a condus Agenția informațională Omega, care este în opoziție față de autorități.

Alexandr Petkov este căsătorit. Împreună cu soția Marina, crește o fiică și un fiu.

Drochia

Nina Cereteu

Formula Ninei Cereteu: „Echipă – Cetățeni – Parteneri”

Nina Cereteu candidează pentru un nou mandat de primar al orașului Drochia din partea Partidului Nostru.

În prezent, ea deține al doilea mandat de primar.  În această perioadă, în oraș s-a reușit realizarea unui număr mare de proiecte de infrastructură. Potrivit primarului, meritele pentru toate realizările obținute aparțin întregii echipe de angajați ai primăriei, de consilieri, parteneri și, cel mai important, locuitori ai orașului.

„Când am venit în primărie nu am făcut promisiuni foarte mari știind care este situația cu bugetul local, dar evident mi-am stabilit anumite obiective asupra cărora ne-am concentrat împreună cu echipa. Problemele sunt peste tot identice – apeduct, canalizare,  drumuri, iluminat stradal, câini vagabonzi, gestionarea deșeurilor. Am reușit în mare parte să mișcăm lucrurile din loc în toarte aceste domenii de infrastructură, iar în acest scop au fost atrase peste 100 de milioane de lei resurse extrabugetare”, a relatat Nina Cereteu.

În ultimii ani, s-a reușit reparația prin asfaltare a 12 străzi și 30 în variantă albă, construcția și reabilitarea a cca 10 km de trotuare, amenajarea prin pavare a 80% din curțile blocurilor multietajate, iluminarea orașului la nivel de 90%. Grădinițele au beneficiat de cele mai mari investiții. Au fost implementate numeroase proiecte pentru tineri, obiective sportive și de agrement.

Instituțiile educaționale și obiectivele destinate tinerilor au beneficiat de cele mai mari investiții. Astfel, toate grădinițele din oraș sunt reparate și dotate conform cerințelor,  întru asigurarea confortului activității zilnice a copiilor. Parcul central a fost amenajat cu havuz funcțional, teatru de vară, 2 terenuri de joacă pentru copii, un teren de sport în aer liber și un teren sportiv multifuncțional – baschet, tenis, volei și skatepark. A fost implementată bursa orășenească – 3 categorii de burse în 4 domenii: învățământ general, sport, muzică și pictură.

„Este o muncă mare din partea echipei Primăriei și a Consiliului ca să arătăm oamenilor că am fost învestiți în aceste funcții anume pentru a satisface interesul lor și a rezolva problemele localității pe care o gestionăm și o reprezentăm”, a spus Nina Cereteu.

Primăria Drochia a reușit să stabilească un parteneriat eficient cu mediul de afaceri, fiind creat un climat investițional favorabil. Acest lucru ce a contribuit la atragerea și deschiderea de noi unități comerciale și, respectiv, locuri de muncă.

Eforturi mari au fost depuse pentru realizarea proiectelor de modernizare a infrastructurii și a serviciilor prestate populației din oraș. Este vorba, în special, de îmbunătățirea serviciilor de alimentare cu apă, cu o valoare totală de 92,24 mln. de lei. Peste 26 de km de rețele au fost reabilitate ori construite, precum și stație de tratare a apei potabile, 2 stații de pompare, 7 castele de apă, 6 rezervoare de apă potabilă reabilitate; 7 stații hidrofor în blocurile locative multietajate instalate și calitatea apei îmbunătățită;

În parteneriat cu cetățenii, au fost implementate proiecte importante cum ar fi reparația ascensoarelor, amenajarea accesurilor în scările blocurilor etc.

Oamenii din localitate apreciază că este o echipă puternică care a reușit să creeze lucruri frumoase. Cu viziune clară pentru viitor, aceasta continuă să depună efort pentru a face ca orașul Drochia să devină un loc mai bun pentru toți oamenii de aici, pentru a promova dezvoltarea și prosperitatea comunității.

„Printre prioritățile noastre pentru perioada imediat următoare sunt extinderea sistemului de canalizare în sectorul Policlinicii, construcția unui hub creativ/sportiv pentru copii în sediul fostei grădinițe Nr6, amenajarea gunoiștii orășenești, canalizarea pluvială în sectorul Fabricii de Zahăr (Doina 21), amenajarea zonei de odihnă în jurul lacului orășenesc. Totodată, ne dorim să găsim neapărat o soluție pentru problema câinilor vagabonzi. Vom continua cu reparația drumurilor –  obiectiv și angajament important față de cetățeni”, a relatat Nina Cereteu.

Din data de 6 octombrie, în conformitate cu cerințele legale, Nina Cereteu  și-a  suspendat calitatea de primar pe perioada campaniei electorale. Și în actuala cursă, pentru cel de-al treilea mandat, Nina Cereteu se lansează împreună cu o echipă puternică de profesioniști din diferite domenii. Din ea fac parte profesori, juriști, economiști, antreprenori,  ingineri, muncitori, etc. Formula de cooperare „Echipă – Cetățeni – Parteneri” rămâne principala miză a Ninei Cereteu, pentru că a fost testată și și-a demonstrat eficiența.

Nina Cereteu are 36 de ani, a absolvit Universitatea de Studii Europene din Republica Moldova, a obținut titlul de Master în Științe Politice la Academia de Administrare Publică,  este jurist de profesie, iar din 2015 este primar al orașului Drochia.

Florești

Vrej Martirosian

Orașul Florești are nevoie de schimbare, de o viziune nouă și de o conducere care să pună cetățenii în prim-plan. Candidatul Vrej Martirosian se pregătește să preia frâiele Primăriei cu un set clar de priorități și un program ambițios pentru a face din Florești un loc mai bun pentru toți locuitorii săi.

 

Infrastructura Modernă

  1. Iluminat public eficient: Orașul va beneficia de o schimbare majoră în privința iluminatului public, trecând la LED-uri economice și eficiente energetic. Astfel, nu numai că se va economisi energie, dar se va îmbunătăți și siguranța locuitorilor.
  2. Extinderea rețelelor de canalizare: Este vital să se extindă rețelele de canalizare pentru a asigura un mediu mai curat și sănătos pentru toți locuitorii.
  3. Reparația drumurilor și trotuarelor: Străzile și trotuarele vor fi aduse la standarde de siguranță și confort, pentru a face viața în oraș mai confortabilă.
  4. Renovarea Stadionului orășenesc: Un stadion în stare optimă este esențial pentru sportul local și comunitatea în ansamblu.
  5. Amenajarea Parcului: Parcul orașenesc va fi transformat într-o atracție principală, oferind locuitorilor un spațiu relaxant și de petrecere a timpului liber.
  6. Spații pentru sport și joacă: Vrej Martirosian dorește să creeze noi locuri pentru sport și joacă, pentru a susține un stil de viață activ și sănătos în comunitate.

 

Administrare eficientă

Transparența și controlul asupra banului public sunt esențiale pentru o administrație responsabilă. Vrej Martirosian se angajează să realizeze următoarele:

  1. Audit al primăriei și serviciilor comunale: Un audit riguros va aduce transparență și control asupra cheltuielilor publice , garantând că fiecare leu este cheltuit eficient.
  2. Micșorarea tarifului la apă: Cu ajutorul auditului serviciilor comunale, se va putea reduce costul apei pentru locuitori.
  3. Asociația Antreprenorilor: Crearea Asociației Antreprenorilor din Florești va facilita dialogul cu primăria, sprijinirea afacerilor locale, crearea locurilor de muncă și stimularea creșterii economice.
  4. Combaterea corupției: În primărie, se va pune capăt mitelor și se va promova integritatea și corectitudinea în toate aspectele administrației publice.

 

Educație și Sport

Educația și sportul reprezintă fundamentul unei comunități sănătoase și prospere:

  1. Bursa Primarului: Vrej Martirosian va institui Bursa Primarului pentru a răsplăti excelența în educație și sport. Câștigătorii olimpiadelor naționale și internaționale, ai campionatelor naționale, europene și mondiale vor primi sprijin financiar.
  2. Centru de promovare a invențiilor: Florești va găzdui un centru care va promova inovația și creativitatea locală.
  3. Campionate interșcolare: Vrej Martirosian va organiza competiții interșcolare la diverse sporturi pentru a dezvolta spiritul competitiv și sănătos al tinerilor.
  4. Construcția unei noi grădinițe: Pentru a răspunde cererii crescute, se va construi o nouă grădiniță pentru copii.

 

Susținere Socială și Oportunități de Muncă

Floreștiul trebuie să fie un loc în care toți locuitorii să aibă șansa de a duce o viață mai bună:

  1. Susținerea persoanelor social vulnerabile: Vrej Martirosian se angajează să sprijine persoanele vulnerabile din comunitate, oferindu-le ajutorul de care au nevoie.
  2. „Taxi Social”: Pentru cei care nu dețin mașină personală, „Taxi Social” va fi un serviciu care le va oferi transport gratuit, cu prioritate pentru persoanele în vârstă și singuratici.
  3. Crearea de locuri de muncă: Cu ajutorul Asociației Antreprenorilor, se vor crea noi oportunități de angajare în comunitate.

 

Vrej Martirosian, cu experiența sa de manager, consilier orășenesc și candidat la funcția de deputat, aduce o perspectivă vastă și un angajament puternic pentru orașul Florești. Ca președinte al Organizației de Tineret din raionul Florești a Partidului Nostru, el înțelege nevoile și aspirațiile tinerilor. Cu o abordare transparentă și orientată spre cetățeni, Vrej Martirosian promite să facă din Florești un loc mai bun pentru toți. Alegeți să investiți în viitor, alegeți Vrej Martirosian pentru Primăria Florești!

ECHIPA LUI VREJ MARTIROSIAN LA FLOREȘTI

Rîșcani

Victor Bogatico

Victor Bogatico este candidatul ”Partidului Nostru” la funcția de primar a orașului Rîscani. Cu o experiență de aproape un deceniu în funcția de primar și cu o serie de realizări notabile în spate, Victor Bogatico este hotărât să aducă o schimbare pozitivă în viața locuitorilor din Râșcani.

 

Obiective

Un element cheie al platformei sale de campanie este viziunea clară pentru viitor. Victor Bogatico și echipa sa se angajează să investească în modernizarea continuă a orașului, cu accent pe proiecte precum:

 

– Reabilitarea Lacului Malinovca: Acest proiect vizează restaurarea și revigorarea unuia dintre cele mai frumoase locuri de agrement din Râșcani, oferind o oază de relaxare și recreere pentru comunitate.

– Traversarea Râului Copaceanca: O problemă crucială din oraș, Victor Bogatico dorește să rezolve problema traversării râului Copaceanca, creând o legătură mai bună între diferitele părți ale orașului.

– Modernizarea Infrastructurii: Cu proiecte în plan pentru grădinițe, Casa de Cultură, centre sociale și terenuri de joacă și sport, Victor Bogatico vizează îmbunătățirea calității vieții locuitorilor din Râșcani.

– Satele adiacente, un focus aparte: Victor Bogatico acordă atenție deosebită satului Rămazani, unde se propune să aducă îmbunătățiri semnificative, cum ar fi un centru de reabilitare, iluminat stradal, reparații la grădiniță și dezvoltarea terenurilor sportive și de joacă.

– Dezvoltare Economică: Candidatul are în plan să sprijine dezvoltarea economică a orașului prin extinderea fondului locativ și atragerea de noi întreprinderi, stabilind parteneriate cu structurile de afaceri locale.

 

Victor Bogatico are și un istoric impresionant de colaborare și parteneriate internaționale, iar calitatea sa de vicepreședinte al Congresului Autorităților Locale din Moldova (CALM) îi conferă o poziție privilegiată în privința promovării intereselor orașului pe plan internațional.

 

Rezultate Demonstrate

Candidatul Victor Bogatico a fost ales pentru prima dată în funcția de primar în 2011, iar în ultimul deceniu, orașul Râșcani a cunoscut o creștere semnificativă. Iată câteva dintre realizările notabile:

 

– Crearea a peste 2.000 de locuri de muncă, contribuind la îmbunătățirea standardelor de viață ale locuitorilor orașului.

– O creștere semnificativă a bugetului orașului cu aproape 1,5 ori în fiecare an.

– Reabilitarea tuturor instituțiilor subordonate, inclusiv grădinițe, centre de cultură și biblioteci, cu atragerea fondurilor extrabugetare de peste 100 de milioane de lei.

– Investiții semnificative în infrastructură, cum ar fi peste 20 km^2 de plăci de pavaj și peste 200 de bănci.

– Cheltuieli anuale semnificative pentru iluminarea orașului și întreținerea drumurilor și trotuarelor.

– Reabilitarea a peste 5 km de rețele de alimentare cu apă și achiziționarea de echipamente pentru gospodăria comunală și autobuze.

– Crearea unor facilități esențiale, precum cel mai performant centru de reabilitare pentru copii Phoenix și un azil pentru bătrâni, precum și un bazin unic pentru regiune.

 

Cu aceste realizări în spate și o viziune ambițioasă pentru viitor, Victor Bogatico este hotărât să continue să aducă progres și dezvoltare orașului Râșcani și locuitorilor săi.

 

Un Lider pentru Orașul Rîșcani

Orașul Râșcani merită un lider dedicat și experimentat. Victor Bogatico, cu viziunea sa clară, angajamentul față de dezvoltarea comunității și istoricul impresionant de realizări, este candidatul potrivit pentru această poziție. Prin cooperare și eforturi susținute, orașul Râșcani poate privi cu încredere spre un viitor mai luminos. Victor Bogatico – pentru un Rîșcani mai bun!

ECHIPA LUI VICTOR BOGATICO LA RÎȘCANI

Glodeni

Stela Onuțu

Stela Onuțu se află la al doilea mandat în funcția de primar a orașului Glodeni. Această perioadă a fost marcată de o transformare impresionantă a orașului, sub îndrumarea unei echipe dedicate și a unei viziuni clare pentru viitor.

 

Realizări

Creșterea Economică și Financiară: Una dintre marile realizări ale Stelei Onuțu a fost creșterea constantă a veniturilor la bugetul orașului. În 2015, Glodeni avea venituri de puțin peste 13 milioane de lei, în timp ce în 2022 acestea au ajuns la aproape 32 de milioane de lei. Iar pentru anul curent, se planifică un buget de 33 de milioane de lei. Această creștere constantă a resurselor financiare a permis finanțarea unei serii de proiecte vitale pentru comunitate.

 

Infrastructură Modernizată:. Au fost realizate lucrări de reabilitare a drumurilor, curților și blocurilor locative în sumă de peste 22,5 milioane de lei. De asemenea, lucrări de iluminare stradală au fost realizate cu o investiție de aproape 2,23 milioane de lei, asigurând astfel un mediu mai sigur pentru locuitori.

Trotuarele au fost amenajate pe circa 25 de străzi, alei și alte zone din oraș.

 

Educație și Bunăstare: Primarul Onuțu a acordat o atenție deosebită educației și dezvoltării tinerilor. Au fost realizate lucrări de reparație și dotare a instituțiilor de educație timpurie în valoare de peste 5,9 milioane de lei, care au inclus:

–  Reparația blocurilor sanitare, asigurând astfel condiții igienice optime pentru copii.

– Dotarea grădinițelor cu mobilier nou, jucării educative și ustensile de bucătărie, oferind un mediu propice dezvoltării copiilor.

– Repararea acoperișului în vederea creării unui mediu sigur și confortabil pentru cei mici.

– Modernizarea și repararea sălilor de sport pentru a promova un stil de viață activ și sănătos în rândul tinerilor.

 

Stela Onuțu și-a propus un set ambițios de obiective pentru viitorul orașului, incluzând:

– Platforma Industrială Multifuncțională: Finalizarea acestui proiect va atrage investitori și va crea locuri de muncă bine plătite, susținând astfel dezvoltarea economică a orașului.

– Stația de Epurare a Apei: Finalizarea construcției va permite gestionarea eficientă a resurselor și micșorarea tarifelor pentru cetățeni.

– Apa potabilă: Dezvoltarea unui parteneriat public pentru a identifica surse de finanțare și implementarea proiectul de aducere a apei de la Prut, având ca obiectiv reducerea prețurilor pentru apă și asigurarea accesului constant la apă potabilă pentru comunitate.

– Eficiență Energetică: Proiecte cu izolare termică pentru o grădiniță și un bloc de clădire administrativă, atrăgând investiții extrabugetare.

– Infrastructură Rutieră: Continuarea amenajării drumurilor, trotuarelor, scuarurilor și asfaltarea unor noi porțiuni mari de drumuri.

– Curți Confortabile: Amenajarea în continuare a curților blocurilor de locuit, asigurând condiții de trai de calitate pentru locatari.

– Amenajarea scuarului de vară, un proiect care va îmbunătăți aspectul și utilitatea spațiilor publice.

– Repararea grupei creșă din cadrul grădiniței nr. 4, asigurând un mediu sigur și adecvat pentru copiii mici.

– Amenajarea unui teren de fotbal, promovând activitatea fizică și recreerea în comunitate.

 

Stela Onuțu, cu experiența sa și dedicarea pentru Glodeni, este candidatul care merită susținerea cetățenilor. Transformarea și progresul impresionant din ultimii ani sub conducerea sa sunt dovezi clare ale capacitații sale de a aduce orașul spre un viitor mai strălucitor.

ECHIPA STELEI ONUȚU LA GLODENI

Fălești

Alexandr Severin

Candidatul Partidului Nostru, Alexandr Severin, se remarcă printr-un portofoliu impresionant de realizări și un set solid de obiective pentru a continua să facă din Fălești un oraș dezvoltat.

 

Realizări notabile

Una dintre cele mai notabile realizări ale lui Alexandr Severin este suma impresionantă de 113,4 milioane de lei alocată pentru proiecte cu impact social și economic. Aceste proiecte au contribuit semnificativ la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor orașului.

 

Asfaltarea a 14 drumuri pe o lungime de 8 km și reabilitarea a 25 de drumuri în „varianta albă” pe o lungime de 11 km, împreună cu construcția a 2,5 km de rigole, au adus beneficii semnificative în ceea ce privește mobilitatea și accesibilitatea. Alexandr Severin a modernizat, de asemenea, iluminatul public stradal pe o lungime de 12 km, asigurând ca orașul să fie iluminat la 100%.

 

Îmbunătățirea infrastructurii de alimentare cu apă și de canalizare este un alt punct forte, cu extinderea rețelei de canalizare pe străzi importante și modernizarea sistemului de apeduct. În plus, au fost amenajate terenuri de sport și de joacă, parcuri reînnoite și proiecte de termoizolare pentru instituțiile de educație timpurie.

 

Obiective pentru viitor

În viitorul său mandat, Alexandr Severin are un set ambițios de obiective pentru dezvoltarea continuă a orașului Fălești. Acestea includ:

 

  1. Apă și canalizare: Identificarea partenerilor pentru construcția unei noi Stații de Epurare a Apelor Uzate și atragerea investițiilor pentru extinderea rețelei de canalizare în microraionul Gara Fălești.
  2. Zone de agrement: Restaurarea monumentului Mihai Eminescu și a Havuzului orășenesc, amenajarea unei scene de concerte și construcția cu pavaj a platoului din preajma parcului central.
  3. Infrastructură rutieră: Repararea și întreținerea drumurilor locale, amenajarea trotuarelor și construcția rigolelor.
  4. Siguranța circulației rutiere: Montarea indicatoarelor rutiere, aplicarea marcajului rutier și instalarea semafoarelor pe strada Mihai Eminescu.
  5. Sport și sănătate: Construcția terenurilor de joacă și a terenurilor cu aparate fitness în aer liber în fiecare cartier, precum și un Skatepark dedicat tinerilor.
  6. Eficiență energetică: Termoizolarea Instituțiilor de Educație Timpurie nr. 5 „Soarele” și nr. 6 „Lăstărel” pentru a reduce costurile și a spori confortul termic.
  7. Iluminat public: Modernizarea iluminatului public cu panouri eficiente LED.
  8. Utilaje moderne: Reînnoirea parcului de utilaje a Întreprinderii Municipale pentru gospodărie comunală
  9. Gaze naturale: Elaborarea proiectului de gazificare a părții de jos a orașului

 

Alexandru Severin este alegerea potrivită pentru orașul Fălești, un lider dedicat dezvoltării comunității și continuării progresului. Fiecare realizare și fiecare obiectiv din programul său reflectă angajamentul său față de binele orașului și locuitorilor săi.

ECHIPA LUI ALEXANDR SEVERIN LA FĂLEȘTI

Cantemir

Roman Ciubaciuc

Roman Ciubaciuc, candidatul Partidului Nostru pentru funcția de primar al orașului Cantemir, se angajează să continue dezvoltarea orașului, să îmbunătățească calitatea vieții locuitorilor și să aducă investiții în comunitatea locală.

Roman Ciubaciuc are un plan amplu pentru dezvoltarea orașului Cantemir, care include următoarele obiective:

  1. Reabilitarea Iazului și Zonei de Odihnă: Cu o reparare capitală a trecerii subterane, Ciubaciuc Roman și echipa, doreșc să creeze un loc de recreere atractiv pentru locuitorii orașului.
  2. Modernizarea Parcurilor și Străzilor: Pavarea teritoriului din Parcul Ticlenco, a trotuarelor și drumurilor din oraș va contribui la îmbunătățirea infrastructurii și la crearea unui mediu mai plăcut pentru locuitori.
  3. Investiții în Educație: Modernizarea instituțiilor de învățământ, cum ar fi Grădinițele nr.1 și nr.2, Gimnaziul „Mihai Eminescu” și „Alexandr Pușchin” , Liceul „Dimitrie Cantemir,” demonstrează angajamentul lui Roman Ciubaciuc și echipei pentru asigurarea unei educații de calitate pentru copiii orașului.
  4. Dezvoltarea Sportului: Construirea unor terenuri de baschet, volei și tenis în aer liber vor oferi tinerilor și adulților mai multe oportunități de practicare a sporturilor.
  5. Energie Regenerabilă: Prin atragerea investițiilor în producția de energie regenerabilă, Roman Ciubaciuc și echipa doreșc să contribuie la protejarea mediului înconjurător și la reducerea costurilor pentru energia electrică din oraș.
  6. Sprijin pentru Tineri și Artiști: Susținerea continuă a tinerilor sportivi și artiști va contribui la promovarea talentului local și la dezvoltarea culturii și sportului în Cantemir.

Sub conducerea lui Roman Ciubaciuc, orașul Cantemir a obținut următoarele realizări notabile:

– Modernizarea Infrastructurii: Reconstrucția stației de epurare și a sistemului de evacuare a apelor uzate au contribuit la îmbunătățirea calității vieții locuitorilor. De asemenea, au fost pavate peste 10,2 mii de metri pătrați de trotuare și reparate 23 de mii de metri pătrați de drumuri.

– Investiții în Educație: Reabilitarea a 4 instituții școlare și preșcolare, inclusiv Grădinițele nr.1 și nr.2, Gimnaziul „Mihai Eminescu” și Liceul „Dimitrie Cantemir,” a avut un impact semnificativ asupra învățământului din oraș.

– Energie Verde: Dotarea instituțiilor școlare cu echipamente de măsurare și de promovare a energiei verzi demonstrează preocuparea pentru protejarea mediului înconjurător.

– Bunăstarea Locuitorilor: Diverse proiecte, cum ar fi instalarea utilajelor fitnes, terenuri de joacă și iluminarea teritoriului, au fost implementate pentru a oferi locuitorilor un mediu mai sigur și mai plăcut.

– Atrage de Investiții și Cooperare: Colaborarea cu diaspora cantemireană și alte asociații a permis aducerea de echipamente și ajutor umanitar pentru Spitalul Raional și pentru locuitorii orașului. O parte importantă a mandatului lui Ciubaciuc este implicarea populației în elaborarea și realizarea proiectelor, ceea ce a condus la numeroase proiecte finanțate, precum instalații de joacă și reparații în instituții de învățământ.

  • Dezvoltarea Sportului: A fost construit  teren modern de fotbal, în parteneriat cu Federația Moldovenească de Fotbal.

    ECHIPA LUI ROMAN CIUBACIUC LA CANTEMIR

Vulcănești

Victor Petrioglu

Victor Petrioglu a fost ales primar al municipiului Vulcănești în 2015. Atunci candidații la primărie din Partidul Nostru au câștigat alegerile cu marje uriașe la Drochia, Glodeni, Florești, Dondușeni, Fălești, Șoldănești, Basarabeasca, Comrat, Vulcănești și Ceadîr-Lungă. Reprezentanții echipei lui Renato Usatîi au câștigat cursa electorală în 10 orașe și peste 30 de sate ale țării. Și în 2019, alegătorii din orașul Vulcănești l-au preferat pe candidatul Partidului Nostru față de reprezentanții tuturor celorlalte partide politice.

Toți anii de muncă care au urmat primelor alegeri au avut ca scop rezolvarea problemelor urbane, îmbunătățirea și modernizarea Vulcăneștiului. Din 2015, au fost atrase fonduri serioase din surse extrabugetare și diverse programe de investiții pentru dezvoltarea orașului.

Liceul care poartă numele lor a fost complet renovat. A. Dolzhnenko, toate instituțiile preșcolare (acoperișuri, unități de catering, uși, ferestre, sistem de canalizare, alimentare cu apă, achiziționare de echipamente), precum și reparații la muzeu, acoperișurile centrului de recreere și Centrul de reabilitare numit după. M. Shabunina. Au fost efectuate lucrări de electrificare a grădiniței nr. 8 în cadrul proiectului Fondului de investiții sociale.

Au fost reparate fântâna, trotuarele, parcările publice și trei parcuri ale orașului. Au fost achiziționate și instalate bănci în aer liber pentru parc.

Au fost alocate fonduri de la bugetul de stat pentru renovarea Casei de Cultură și a sălii de sport din clădirea Primăriei. S-au asigurat fonduri pentru construirea Bisericii Ortodoxe.

Fondurile extrabugetare au fost folosite pentru a reconstrui strada. Kotovsky în cadrul proiectului Comunitatea Mea.

Au fost primite și transferate la întreprinderea municipală autovehicule de colectare a deșeurilor, containere, echipamente și pompe de alimentare cu apă.

Din fondul rutier s-au lucrat la pavaj cu piatra sparta, pavaj din beton asfaltic al drumurilor, reparatii gropi, si amenajare trotuare.

Pentru iluminatul stradal au fost alocate peste 6 milioane de lei. În prezent, peste 92% din oraș este prevăzut cu iluminat public.

Pentru contribuția sa la dezvoltarea orașului Vulcănești și mulți ani de muncă conștiincioasă, Viktor Nikolaevici Petrioglu a fost distins cu cel mai înalt premiu al Găgăuziei – Ordinul Găgăuz-Yeri.

Ca toți ceilalți primari din Partidul Nostru, șeful Vulcăneștiului a reușit să stabilească relații strânse de cooperare cu orașe surori din alte țări. Au fost încheiate acorduri de prietenie și cooperare cu primăria orașului Kavarna din Bulgaria, cu regiunile Dubrovensky și Bobruisk din Belarus, cu orașul Dermanești din România și cu orașul Tarsus din Republica Turcia. Și mai recent, Vulcănești a achiziționat un oraș surorat din Turcia. De Ziua Orașului și Templului, 14 octombrie, a avut loc o ceremonie de semnare a unui acord de prietenie și cooperare cu orașul turc Saray.

„Avem încă o mulțime de planuri pentru dezvoltarea Vulcăneștiului. Este vorba, în primul rând, de munca de atragere a granturilor extrabugetare de investiții pentru implementarea de infrastructură, proiecte sociale și industriale. Un alt proiect important este asigurarea orașului și a stației Vulcănești cu apă din râul Prut. Mai sunt lucrări de făcut la așezarea plăcilor de pavaj, a drumurilor și a trotuarelor. Vom continua modernizarea instituțiilor de învățământ preșcolar din subordine. Am început implementarea unui proiect de extindere a colectării deșeurilor menajere solide într-un program regional cu participarea a 5 centre regionale. După alegeri, vom începe imediat să rezolvăm aceste probleme. Am încredere că vulcăneștenii ne vor sprijini în aceste eforturi. Până la urmă, ele sunt îndreptate, în primul rând, spre beneficiul lor”, a spus Victor Petrioglu.

El a recunoscut că cel mai mult își dorește armonie și unitate între orășeni și între toți locuitorii țării noastre. Prin urmare, nu întâmplător unul dintre punctele electorale ale platformelor sale este promovarea stabilizării situației politice din oraș, a armoniei și unității civile.

„Bunăstarea orașului nostru, a întregii noastre Moldove, este scopul nostru, la care vom lucra în continuare. „Nu vă confruntați, ci rezolvați împreună problemele comune”, spune Victor Petrioglu.

În iunie anul viitor, Victor Petrioglu își va sărbători aniversarea – va împlini 50 de ani. Aceasta va fi o nouă etapă în viață și o nouă etapă fructuoasă în activitatea profesională. …Și, suntem siguri, un nou mandat pentru primarul orașului Vulcănești.

ECHIPA LUI VICTOR PETRIOGLU DIN VULCANEŠTI:

Soroca

Petru Țurca

Petru Țurca are o biografie eminentă, în special în ceea ce privește cariera sa profesională. Absolvent al Universității Libere Internaționale din Moldova, specialitatea Drept Civil, licențiat în drept, Petru Țurca a acumulat în timp scurt o experiență managerială solidă.

 

A fost administrator principal al „Ecotehlider” SRL, director comercial al companiei AMG Kernel SRL, director adjunct al întreprinderii „Elevatorul Iargara” SA care face parte din Holdingul internațional „Trans Oil”, manager la „Agent Construct” SRL.

 

Timp de patru ani a fost consilier local în Consiliul orășenesc Soroca, activitate ce l-a ajutat nu doar să cunoască în detaliu problemele municipiului Soroca, dar și să seteze soluțiile pentru ele, soluții inteligente pe care le aplică cu succes în administrarea unor afaceri prospere.

 

Astfel, a decis să candideze pentru funcția de primar al orașului Soroca, iar Partidul Nostru și liderul acestuia, Renato Usatîi, i-a susținut decizia și îi va oferi tot suportul pentru ca să-și poată pune în valoare cunoștințele și experiența, în folosul sorocenilor.

 

„Am ajuns la etapa când doresc, pot și, chiar mai mult, trebuie să mă implic. În oraș există multe probleme nerezolvate pe parcursul mai multor ani. Eu știu ce am de făcut. Gestionarea lucrurilor în oraș e ca și administrarea unei companii mari, iar acest mecanism îl cunosc bine”, a relatat Petru Țurca.

 

Atunci când va ajunge primar al municipiului Soroca, în primul rând, va începe cu transportul, mediul de afaceri, educația și infrastructura.

 

Își propune înființarea Parcului urban de autobuze, precum și inițierea URGENTĂ a negocierilor cu donatori şi instituţii financiare pentru procurarea autobuzelor hibride moderne. Acest lucru va permite dezvoltarea ulterioară a rutelor existente și deschiderea unor rute noi în municipiu.

 

O altă problemă soluționarea căreia o așteaptă locuitorii din Soroca este micșorarea tarifului la călătoria cu microbuzele de pe rutele urbane. Acest lucru este posibil, susține Țurca, odată cu micșorarea prețurilor la carburanți și, respectiv, recalcularea cheltuielilor rutelor particulare. Mai mult, în programul electoral al candidatului Partidului Nostru este stipulată expres propunerea către Consiliul orășenesc de a stabili un tarif diferențiat, mai mic pentru pensionari şi copiii până la vârsta de 14 ani.

 

„Orice localitate se poate dezvolta dacă se dezvoltă mediul de afaceri, iar agenții economici, la rândul lor, așteaptă condiții clare de activitate și o infrastructură adecvată. De aceea, ne propunem micșorarea taxei pentru amplasarea unității de comerț pentru întreprinderile mici. Antreprenorii trebuie să aibă suficiente mijloace în circulație ca să producă, să ofere servicii de calitate, să achite salarii și să investească în continuare în afacerile lor”, mai spune Petru Țurca.

 

În aceeași ordine de idei, se propune excluderea taxelor locale pentru primul an de activitate a întreprinderilor mici şi mijlocii. De asemenea, va fi acordată asistența consultativă necesară din partea Primăriei la inițierea şi dezvoltarea afacerilor noi. Totodată, Primăria trebuie să acorde mai multă asistență locuitorilor din oraș în rezolvarea problemelor funciare și cadastrale.

 

Trebuie să fie ordine și în procesul de determinare a spațiilor pentru amplasarea comerțului. Există potențial mare nevalorificat și în domeniul turismului, or Soroca este vestită ca fiind o destinație turistică importantă pe harta Moldovei, dar și pe itinerarul turistic european!

 

Infrastructura rutieră este următorul obiectiv din platforma electorală a Partidului Nostru și a candidatului formațiunii politice, Petru Țurca, pentru orașul Soroca. Este vorba de amenajarea locurilor autorizate pentru parcare; marcarea rutieră şi permiterea parcării auto pe piaţa din faţa primăriei Soroca. Totodată, este nevoie de un plan de extindere a străzilor şi trotuarelor din oraş, fluidizarea traficului rutier în orele de vârf.

 

Totuși, cele mai arzătoare probleme țin de serviciile comunale prestate locuitorilor orașului Soroca și prețul acestora. Petru Țurca își propune identificarea unor soluții reale pentru micșorarea tarifului la apă și construcția sistemului de canalizare în tot orașul Soroca.

 

Pentru creșterea confortului locuitorilor din oraș, este nevoie și de amenajarea curților între blocurile multietajate de comun acord cu locatarii, atragerea investitorilor pentru gestionarea deșeurilor și, prin urmare, micșorarea costului pentru populație.

 

„Ce-și doresc oamenii în oraș? Să aibă o infrastructură modernă și toate obiectivele sociale și economice necesare la îndemână: grădiniță, școală, magazin, farmacie… O problemă mare este insuficiența locurilor în grădinițe pentru copii. Eu cred că noi trebuie să creăm nu doar un număr suficient de locuri în grădinițe pentru familiile care le solicită astăzi, dar și o rezervă pentru viitor. Un alt lucru important este calitatea alimentației copiilor în grădinițe”, consideră Petru Țurcă.

 

Pentru tineri, el își propune Crearea centrelor sportive, muzicale și de creație și organizarea discotecilor în incinta Casei de Cultură, iar securitatea și ordinea să fie asigurată de angajații Inspectoratului Național al Poliției.

 

Și, desigur, un loc aparte în platforma preelectorală a lui Petru Țurca îl ocupă atragerea fondurilor pentru renovarea totală a cheiului râului Nistru și amenajarea plajelor orășenești. Orașul Soroca este o perlă pe harta Moldovei, ea trebuie îngrijită cu inteligență și cu dragoste, ne-a împărtășit candidatul Partidului Nostru.

 

În acest an, pe 7 iuie, Petru Țurca a împlinit 41 de ani. Împreună cu soția Tatiana educă doi copii. A creat o familie trainică, s-a realizat în plan profesional, își dorește să contribuie la o viață mai bună pentru oamenii din jur, pentru orașul său natal.

ECHIPA LUI PETRU ȚURCA LA SOROCA

Basarabeasca

Cimișlia

Criuleni

Edineț

Nisporeni

Șoldănești

Ștefan Vodă

Ungheni