„Se întâmplă ceea ce era practic inevitabil – Moldova rămâne fără cale ferată”. Declarația aparține liderului „Partidului Nostru”, Renato Usatîi.
Politicianul menționează că a făcut anterior mai multe declarații privind „acțiunile de-a dreptul criminale ale conducerilor” care „au dus la distrugerea Întreprinderii “Calea Ferată”, una dintre cele mai mari din țară”.
„Săptămâna aceasta, CFM a anunțat că din 12 februarie va suspenda circulația tuturor trenurilor locale și suburbane. Problemele sunt multe, mari și trebuie soluționate etapizat. Întreprinderea a fost lăsată fără milioane de lei, s-a furat ca în codru, este ruptă pe bucăți și dusă la fier vechi. De luni de zile angajații nu-și primesc salariile, pandemia de coronavirus a lăsat și ea o amprentă mare în toată această stare de lucruri”, susține el.
Potrivit lui Usatîi, „la prăbușirea căii ferate au contribuit toți miniștrii care s-au perindat pe la Transporturi și, ori nu au făcut nimic pentru a salva întreprinderea, ori au îngropat-o și mai adânc”.
„Separarea transportului de pasageri și a celui marfar în societăți pe acțiuni diferite este de departe cea mai mare prostie care putea fi făcută. În toată lumea, transportul de marfă este mai profitabil decât cel de pasageri și împreună ar fi compensat pierderile. Cert este una – Calea Ferată nu trebuie lăsată să moară. Mai mult decât atât, trebuie dezvoltată ca să devină profitabilă pentru țară. Dezvoltarea industriei transporturilor este unul din punctele care o să se conțină în planul de modernizare a Republicii Moldova care trebuie elaborat de cei mai buni specialiști de la noi și de peste hotare. Fără un astfel de proiect nu o să putem porni carul din loc”, a punctat el.
Amintim că întreprinderea de stat „Calea Ferată a Moldovei” ar putea suspenda circulația tuturor trenurilor locale și suburbane începând cu 12 februarie. Despre aceasta au anunțat reprezentanții căii ferate la ședința Comisiei economie, buget și finanțe a Parlamentului, în cadrul căreia s-a discutat situația privind restanțele salariale la întreprindere.
Cmentariile sunt închise