SIS-ul l-a informat pe Dodon încă în decembrie 2019 despre furturile de milioane de la CFM

Serviciul de Informații și Securitate l-a informat pe Fostul președinte Igor Dodon încă în decembrie 2019 despre furturile de milioane de la Calea Ferată a Moldovei. Un raport despre delapidările de milioane de dolari a celei mai mari întreprinderi de stat a primit și fostul premier Ion Chicu. Cu toate acestea, autoritățile de atunci nu au întreprins nicio acțiune pentru a opri flagelul, ci s-au limitat doar la a schimba conducerea întreprinderii cu oameni de “încredere”. Despre aceasta a declarat, într-un live pe Facebook, liderul Partidului Nostru, Renato Usatîi, care a prezentat drept probă raportul trimis în data de 10 decembrie 2019, de șeful SIS-ului Alexandru Esaulenco, președintelui țării și șefului Guvernului. În paginile documentului sunt descrise în detalii schemele criminale, care au dus la prăbușirea căii ferate. De asemenea, raportul conține numele a zeci de companii, numele proprietarilor și beneficiarilor acestora, de la care compania feroviară a achiziționat piese de schimb, combustibil, lubrifianți și alte bunuri cu prețuri de până la 300% mai mari decât cele de pe piață. Totodată, în baza unei scheme a fost monopolizat traficul de marfă al întreprinderii. Acesta funcționa cu tarife umflate și în interesul unui grup restrâns de companii.

 

Renato Usatîi a menționat că raportul SIS-ului, adresat conducerii de atunci a Moldovei, nu conține toate schemele care funcționau cu succes la Calea Ferată. Documentul nu spune nimic despre câte mii de tone de fier viechi a fost furat de către democrați, aflați atunci în coaliție cu socialiștii. În baza unei alte înșelătorii a fost achiziționat un soft specializat pentru Calea Ferată cu prețul de peste un milion de dolari.

„Ce a făcut Igor Dodon? Permiteți-mi să vă explic cum s-a încheiat „reforma” căii ferate din Moldova. Dodon Îl dă afară pe unul dintre șefi și îl numește acolo pe cumătrul său – Onceanu. Pur și simplu i-a îndepărtat pe cei care erau cu „Plaha” și și-a numit acolo propriii oameni pentru a distruge complet calea ferată moldovenească. Ceea ce a fost a continuat numai că deja cu alți oameni. Dodon știa totul, dar nu a spus nimic despre asta în live-urile sale „Președintele răspunde”, a afirmat Renato Usatîi.

El a amintit că încă în 2011-2012 propunea reabilitarea CFM dintr-un credit sau concesionarea întreprinderii de către un investitor strategic cu reputație mondială. În timpul campaniei pentru alegerile prezidențiale, Renato Usatii a spus că CFM a fost practic distrusă și că întreprinderea trebuie reconstruită – liniile ferate – înnoite pentru a crește viteza trenurilor, achiziționate vagoane și locomotive noi, stațiile de așteptare – reparate și totodată, instruit personal nou. Usatîi mai propunea relansarea cooperării transfrontaliere cu țările vecine, dar mai întâi, dezvoltarea unui proiect de modernizare a întreprinderii, care trebuie să devină parte a unui proiect amplu de relansare a economiei moldovenești.

 

“Principalul element cu care am mers în alegerile prezidențiale și cu care vom merge la cele parlamentare este planul de modernizare a țării, a sectorului transporturilor, a infrastructurii și a agriculturii, a întregii economii în ansamblu. Nu vom reuși să facem nimic fără un astfel de plan ”, a subliniat Renato Usatîi.

Citește și

Cmentariile sunt închise

Abonați-vă la
PENTRU A FI MEREU LA CURENT CU ULTIMELE NOUTĂȚI
Newsletter
Subscribe to
TO BE ALWAYS UP TO DATE WITH THE LATEST NEWS
Newsletter
Подписаться на
БУДЬТЕ ВСЕГДА С ПОСЛЕДНИМИ НОВОСТЯМИ
Newsletter